• kontakt@tojachtczarter.pl

Jachty z Ropczyc kupują nie tylko bogaci szejkowie

Jachty z Ropczyc kupują nie tylko bogaci szejkowie

Wydawać by się mogło, że luksusowe jachty produkowane w Polsce znajdują swoich odbiorców jedynie poza granicami naszego kraju. Nic bardziej mylnego. Stocznia Jachtowa Rega w Ropczycach otrzymała bowiem zamówienie na drogą, 14-metrową łódź od warszawskiego biznesmena. Co prawda, zamówienie to jest pierwszym, gdzie klientem jest Polak. Jak dotąd jachty były kupowane przez znanych aktorów i filmowców z całego świata, arabskich szejków czy przez księżniczkę z Kuwejtu.

Łódka wykonywana dla Polaka to jednostka średniej klasy, wykonana z klasycznych materiałów. Jacht zostanie ukończony wiosną przyszłego roku. Zaczynali skromnie Właściciele stoczni w Ropczycach uczyli się fachu we Włoszech. Początkowo, zajmowali się oni budową małych, 7-metrowych łódek. Dzięki kontaktom z Włochami, otrzymali swoje pierwsze, poważne zamówienie – był to 15-metrowych jacht z włókna węglowego. Strategią właścicieli było wykonywanie zamówień dla indywidualnych klientów, a nie seryjna produkcja. Założeniem miały być więc luksusowe, bardzo lekkie i drogie jednostki. Jak się okazało, strategia ta odniosła sukces, a stocznia otrzymywała i otrzymuje coraz większe zamówienia.

Dziś, Stocznia Jachtowa Rega jest znana na całym świecie, a wszystko dzięki jachtom najwyższej jakości. Coraz bardziej znani. Precyzja, doświadczenie, doskonałe materiały i znakomici wykonawcy – to wszystko sprawiło, że obecnie stocznia otrzymuje zamówienia nawet na 31 metrowe, luksusowe jachty. Jak podkreślają właściciele firmy, Stocznia otrzymuje różnego typu zamówienia – czasem jest to wykonanie samego kadłuba, najczęściej jednak są to zamówienia na jacht z pełnym wyposażeniem i wykończeniem. Materiały stosowane do budowy i wykończenia poszczególnych jednostek są bardzo często sprowadzane z najdalszych zakątków świata. Warto dodać, że renoma jaką cieszy się stocznia sprawiła, iż świetni wykonawcy, budowniczowie z Ropczyc są nierzadko zapraszani do budowy łodzi w stoczniach całego świata (zwłaszcza w stoczniach europejskich).

Jak dowieźć jacht nad Morze Śródziemne

Wykonanie danej łodzi to jedno. Inną kwestią, często dość skomplikowaną, jest transport jednostki. Jeśli chodzi o transport małych łodzi z Ropczyc do Włoch, to zazwyczaj nikt nie ma z tym problemu. W przypadki łodzi o wymiarach 20-metrów i więcej zaczynają się tzw. schody. Wszystko przez przepisy ruchu drogowego, które narzucają konkretne parametry transportowanego ładunku. Duże jednostki przewozi więc specjalna firma transportowa w towarzystwie policji, pilotów i innych, niezbędnych do tego służb. Podczas transportu nie brakuje oczywiście ciekawych przygód. Pewnego razu, we Włoszech, ze względu na architekturę miasta (wąskie uliczki) jacht musiał być przenoszony nad zabytkową kamienicą przez potężny dźwig. Jak podkreśla jeden z właścicieli stoczni, Tomasz Babicz, już podczas budowy łodzi wykonawcy oraz właściciele muszą wiedzieć w jaki sposób jednostka zostanie przetransportowana do włoskiej przystani. Największym problemem jest, jak podkreślał Babicz, jest szerokość łodzi, gdyż przewożenie jednostki o 9-metrach szerokości jest po prostu niemożliwe. Z tego względu, jachty na czas transportu są zazwyczaj podzielone na dwie części.

Udostępnij:

Polecamy

ACTIV Producent jachtów

Polecamy

Zobacz